loading...
سایت مذهبی چت پدیده
عبدالله بازدید : 1843 یکشنبه 26 خرداد 1392 نظرات (0)

دانلود آهنگ بسیار زیبای علیرضا روزگار درباره ی امام زمان ـــــــــــــــ نام آهنگ : یه حس غریبه یک( 1)

 

 

 

دانلود آهنگ

 

حجم فایل : 7.36MB

 

منبع : سایت مذهبی چت پدیده

عبدالله بازدید : 313 یکشنبه 26 خرداد 1392 نظرات (0)

متشکرم!

وقتی از کسی چیزی می گیریم یا لطفی در حق ما می شود، سعی می کنیم با کلمات محبت آمیز سپاسو تشکر خود را اعلام کنیم؛ کلماتی مانند ممنونم، متشکرم، سپاسگزارم و... همگی نشان دهنده قدردانی ما از خوبی های دیگران است. این کار، هم نشانه ادب و اخلاق خوب است و هم دیگران را به انجام کارهای خوب تشویق می کند.

الحمدللّه

در گفت و گو با خداوند، کلمات تشکرآمیز کمی تفاوت دارد؛ چون این کلمات را از قرآن و سخنان پیامبر آموخته ایم ؛ پس سعی می کنیم همان واژه های نورانی را در زبان فارسی به کار بگیریم؛ مانند الهی شکر، خدایا شکرت، خدایا ممنونم. «الحمدللّه » یکی از بهترین و زیباترین کلماتی است که ما در سخن گفتن با خدا به کار می بریم؛ با خدایی که تمام نعمت ها رابه ما داده است. این کلمه می گوید که تمام ستایش و تعریف ها مخصوص خداست و هم نوعی تشکر از خدای مهربان است.

لغت های بی شمار

اگر روزی تصمیم بر شمارش نعمت های خداوند گرفته اید، بدانید که از پایان رسیدن این کار خبری نیست؛ چون نعمت های خداوند بی شمار است. خداوند نیز در قرآن کریم، به این حرف اشاره کرده است. دلیل بی شمار بودن نعمت های خداوند، این است که او ما را آفریده و تمام آن چه را نیاز داشته ایم برای ما تهیه کرده است. پس همان طور که آفریده های خداوند بی شمارند، نعمت های او نیز قابل شمارش نیستند.

عبدالله بازدید : 304 یکشنبه 26 خرداد 1392 نظرات (0)

مقدّمه
انسان موجودى اجتماعى است و بالطبع نياز به روابط اجتماعى و ارتباط عاطفى با همنوع خود دارد. روانشناسان يكى از نيازهاى او را دوست داشتن ديگران و مورد محبت ديگران واقع شدن مى‏دانند. سلامت روانى در صورتى است كه فرد، محبوب ديگر افراد قرار گيرد و به اين صورت يكى از نيازهايش برآورده شده، شادمان، خشنود و بانشاط مى‏گردد، در صورت محروميت از محبت احساس كمبود كرده، دچار اضطراب و افسردگى مى‏شود.(1) از طرفى بسيارى از افراد دنبال شادابى‏اند تا كارهاى خود را با انگيزه‏هاى درونى و با شور و سرزندگى انجام دهند و با كسالت و خمودى رابطه‏اى نداشته باشند. سؤال اين است كه آيا مى‏توان از ديدگاه قرآن كه كتاب حيات و زندگى است، رابطه‏اى ميان اين دو امر مهم (محبت و شادابى) يافت؟

ادعاى ما اين است كه محبت خداوند موجب نشاط انسان مى‏شود، چه اينكه انسان، خدا را دوست و محبوب خويش بداند و يا خدا انسان را دوست بدارد، شادابى لازم در زندگى او بوجود آمده، و محرك درونى او براى فعاليتهاى مادى و معنوى به ويژه عبادت مى‏شود. توضيح و اثبات اين مطلب در ادامه اين نوشتار مى‏آيد.

همانطورى كه در مقدمه اشاره شد محبت يكى از نيازهاى روانى بشر است، اسلام نيز به اين جنبه عاطفى انسان توجه نموده و درباره محبت زن و شوهر نسبت به يكديگر و دوستى پدر و مادر نسبت به فرزندان و به عكس، سفارشات فراوانى را كرده است. در بحث رابطه انسان با خدا نيز مسأله محبت قابل طرح است، اين نوع محبت را مى‏توان در دو شكل مشاهده كرد يا (به عبارتى صحيح‏تر) دو مرحله دانست:
1- محب خدا بودن (دوست داشتن خداوند)
2- محبوب خدا بودن (خداوند انسان را دوست بدارد).

عبدالله بازدید : 358 یکشنبه 26 خرداد 1392 نظرات (0)

اعجاز عددی قرآن کریم (عدد 19 در قرآن)

 

   قرآن مجید از معجزات بزرگ خداوند برای تائید نبوت پیامبر اکرم (ص) می باشد. معجزه ای جاوید و ماندنی که خداوند به مصداق آیه: "انا نحن نزلنا الذکر و انا له لحافظون" خود ضامن حفظ آن از هر گونه تحریف یا تغییر و انحراف شده است. در اینجا بعد اعجاز عددی قرآن مورد بحث قرار می گیرد:

   گروهی از مسلمانان مسجد توسان ایالت آریزونای آمریکا با کمک کامپیوتر ، یک رشته بررسی های ریاضی و عددی بر روی الفاظ قرآن مجید انجام داده اند. در این بررسی و تحقیق مشخص شده است که قرآن از یک نظم بی نهایت دقیق و اعجاز آمیز برخوردار است و این نظم ریاضی ، از ابتدا تا انتهای کتاب خدا ، به چشم می خورد. بر اثر این تحقیق که 1400 سال پس از نزول قرآن صورت می گیرد ، دو مسئله مهم بخوبی اثبات می شود:

 

 

بقیه در ادامه ی مطلب


عبدالله بازدید : 198 یکشنبه 26 خرداد 1392 نظرات (0)

 

اس ام اس زیبا با موضوع خداوند(2)

 

خدا مرحم تمام دردهاست ، هر چه عمق خراشهای وجودت بیشتر باشد

خدا برای پر کردنش بیشتر در وجودت جای میگیرد . .

 

***********************************


الهی

نه من آنم که ز فیض نگهت چشم بپوشم

نه تو آنی که گدا را ننوازی به نگاهی

در اگر باز نگردد نروم باز به جایی

پشت دیوار نشینم چو گدا بر سر راهی . . .

 

***********************************

بقیه در ادامه ی مطلب

عبدالله بازدید : 1151 یکشنبه 26 خرداد 1392 نظرات (0)
 شــــــــعر زیبـــــا درباره ی  خــــــــدا...
توکل به خدا

پيش از اينها فکر مي کردم که خدا 

 خانه اي دارد کنار ابرها

مثل قصر پادشاه قصه ها

خشتي از الماس خشتي از طلا

پايه هاي برجش از عاج و بلور

بر سر تختي نشسته با غرور

ماه برف کوچمي از تاج او 

 هر ستاره، پولکي از تاج او

اطلس پيراهن او، آسمان

نقش روي دامن او، کهکشان 

 رعدو برق شب، طنين خنده اش

سيل و طوقان، نعره توفنده اش

دکمه ي پيراهن او، آفتاب

برق تيغ خنجر او مهتاب

 هيچ کس از جاي او آگاه نيست

هيچ کس را در حضورش راه نيست

بيش از اينها خاطرم دلگير بود 

 از خدا در ذهنم اين تصوير بود

آن خدا بي رحم بود و خشمگين

خانه اش در آسمان، دور از زمين

بود، اما در ميان ما نبود

مهربان و ساده و زيبا نبود

در دل او دوست جايي نداشت

مهرباني هيچ معنايي نداشت

 

عبدالله بازدید : 248 شنبه 25 خرداد 1392 نظرات (0)

چگونه اعتقاد به خداوند پیدا کنیم ؟

به نظر ما مشکل همین جا است اگر ما بتوانیم بخوبی درک کنیم که ما در کجای خواست خدا قرار داریم آنگاه بخوبی خواهیم فهمید که خدا در کجای زندگی ما قرار دارد . در مرحله اول باید زاویه دیدمان را نسبت به خدا و اوصاف خدا و فلسفه وجودی خدا و خواست و اراده خدا و غیره و غیره ....تقویت کنیم و تنظیم نماییم و آنرا با همراهی یک یا چند کارشناس دلسوز دینی منطبق نموده و از آنها راهنمایی بخواهیم تا در مرمحله دوم به تدریج و مرور زمان جایگاه خداوند را در زندگی خود بخوبی و درستی بشناسیم . خداوند خودش می فرماید : « و نحن اقرب الیکم من حبل الورید » یعنی جایگاه من در زندگی شما جایگاهی است که از رگ گردن به شما نزدیکتریم . فقط ما باید او را حس کنیم و وجود او را بیابیم و آنهم میسر نخواهد شد مگر با برنامه ریزی صحیح و همراهی با کارشناسان دین .

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 30
  • کل نظرات : 12
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 11
  • آی پی امروز : 35
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 55
  • باردید دیروز : 5
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 3
  • بازدید هفته : 95
  • بازدید ماه : 85
  • بازدید سال : 11,811
  • بازدید کلی : 90,294